مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره خانواده

مشاوره ازدواج خوب در مرکز مشاوره ازدواج تهران چگونه می تواند به زوجین کمک کند؟ چگونه می توان از طریق مشاوره ازدواج و مشاوره پیش از ازدواج زندگی شاد تری ساخت؟


این عقیده که یکی از دیگران برتر است؛ حق داشتن حقوق و امتیازات ویژه؛ یا طبق قوانین متقابل که تعامل اجتماعی عادی را هدایت می کند ، محدود نیست. غالباً مستلزم اصرار است كه شخص باید صرف نظر از آنچه واقع بینانه است ، آنچه دیگران را منطقی می دانند یا هزینه دیگران برای دیگران انجام دهد ، انجام دهد یا آنچه را می خواهد داشته باشد. یا تمرکز اغراق آمیز بر برتری (برای مثال ، در رسیدن به قدرت یا کنترل (و نه در درجه اول برای توجه یا تأیید)) بر برتر بودن (به عنوان مثال در بین موفق ترین ، مشهورترین ، ثروتمندترینها) - بعضی اوقات شامل رقابت بیش از حد نسبت به یا تسلط بر دیگران است: ادعای قدرت شخصی ، مجبور کردن دیدگاه شخصی ، یا کنترل رفتار دیگران در راستای خواسته های خود شخص - بدون همدلی یا نگرانی از نیازها یا احساسات دیگران.




11- تأثیر ناپذیری SELF-CONTROL / SELF-DISCIPLINE (IS)

دشواری محروم یا امتناع از اعمال خودكنترل كافی و تحمل سرخوردگی برای رسیدن به اهداف شخصی فرد یا محدود كردن بیان بیش از حد احساسات و انگیزه های شخص. در شکل خفیف تر ، بیمار با تأکید اغراق آمیز بر ناراحتی-اجتناب از خود جلوه می دهد: اجتناب از درد ، درگیری ، رویارویی ، مسئولیت یا زیاده روی - به قیمت تحقق شخصی ، تعهد یا صداقت.


مستقیم-مستقیم

(تمرکز بیش از حد به خواسته ها ، احساسات و پاسخ های دیگران ، به قیمت نیازهای شخصی شما - برای بدست آوردن عشق و تأیید ، حفظ ارتباط شخص یا جلوگیری از تلافی. معمولاً شامل سرکوب و عدم آگاهی در مورد خشم و تمایلات طبیعی خود شخص است. منشأ خانوادگی معمولی مبتنی بر پذیرش شرطی است: کودکان برای به دست آوردن عشق ، توجه و تأیید باید جنبه های مهم خود را سرکوب کنند .در بسیاری از خانواده ها ، نیازها و خواسته های عاطفی والدین - یا اجتماعی پذیرش و وضعیت - بیش از نیازها و احساسات منحصر به فرد هر کودک ارزشمند است .)


12. ارائه (SB)

تسلیم بیش از حد کنترل بر دیگران ، زیرا فرد احساس اجبار می کند - معمولاً برای جلوگیری از عصبانیت ، قصاص یا ترک. دو شکل اصلی تسلیم عبارتند از:

الف - تسلیم نیازها: سرکوب ترجیحات ، تصمیمات و خواسته های شخص.

ب - تحریک احساسات: سرکوب بیان عاطفی ، به ویژه عصبانیت.

معمولاً این برداشت را شامل می شود كه خواسته ها ، نظرات و احساسات خود شخص برای دیگران معتبر یا مهم نیست. غالباً به عنوان رعایت بیش از حد ، همراه با حساسیت به احساس گرفتاری احساس می شود. به طور کلی منجر به ایجاد خشم می شود ، که در علائم ناسازگار بروز می یابد (به عنوان مثال ، رفتار منفعلانه و پرخاشگرانه ، برآمدگی های بی رویه کنترل نشده ، علائم روانی ، ترک محبت ، "عمل کردن" ، سوء مصرف مواد).


13

تمرکز بیش از حد بر پاسخگویی داوطلبانه نیازهای دیگران در شرایط روزانه ، به قیمت رضایت خود شخص. شایع ترین دلایل عبارتند از: جلوگیری از ایجاد درد در دیگران؛ برای جلوگیری از احساس گناه از خودخواهی؛ یا برای حفظ ارتباط با دیگران که به عنوان نیازمند درک می شوند. غالباً ناشی از حساسیت حاد به درد دیگران است. بعضی اوقات منجر به این احساس می شود که نیازهای شخص به درستی برآورده نشود و نسبت به کسانی که از آنها مراقبت می شود نارضایتی کند. (همپوشانی با مفهوم وابستگی به همبستگی.)


14. تأیید-جستجو / شناخت-جستجو (ع)

تأکید بیش از حد بر به دست آوردن تأیید ، به رسمیت شناختن یا توجه دیگران ، یا متناسب بودن آن به قیمت ایجاد یک احساس امن و واقعی از خود. احساس عزت نفس در درجه اول وابسته به واکنش دیگران است نه به تمایلات طبیعی خود شخص. بعضاً تأکید بیش از حد بر وضعیت ، ظاهر ، پذیرش اجتماعی ، پول یا دستاورد - به عنوان وسیله ای برای کسب تأیید ، تحسین یا توجه (نه در درجه اول برای قدرت یا کنترل) است. غالباً منجر به تصمیمات مهم زندگی می شود که غیرمعتبر یا رضایت بخش نیستند. یا در حساسیت به رد


نظارت و تزریق

(تأکید بیش از حد بر سرکوب احساسات ، انگیزه ها و انتخاب های خود به خود فرد یا بر ملاقات سختگیرانه ، قوانین درونی و انتظارات در مورد عملکرد و رفتار اخلاقی - اغلب با هزینه شادی ، بیان خود ، آرامش ، روابط نزدیک یا سلامتی معمولی در خانواده) منشاء آن تلخ ، خواستار و گاه تنبیه کننده است: عملکرد ، وظیفه ، کمال گرایی ، پیروی از قوانین ، پنهان کردن احساسات ، و اجتناب از اشتباه غالب بر لذت ، شادی و آرامش است. اگر کسی در همه زمان ها هوشیار و مراقب باشد.)


15- نفس / پیش بینی (NP)

تمرکز فراگیر و مادام العمر بر جوانب منفی زندگی (درد ، مرگ ، از دست دادن ، ناامیدی ، درگیری ، گناه ، نارضایتی ، مشکلات حل نشده ، اشتباهات احتمالی ، خیانت ، مواردی که می تواند به اشتباه انجام شود و غیره) در حالی که حداقل یا نادیده گرفتن مثبت یا جنبه های خوش بینانه معمولاً شامل یک انتظار اغراق آمیز - در طیف گسترده ای از موقعیت های کاری ، مالی یا بین فردی - می شود که در نهایت اوضاع به طور جدی پیش می رود یا اینکه جنبه های زندگی شخصی که به نظر می رسد خوب پیش می رود ، در نهایت از هم می پاشند. معمولاً ترس ناشایست از اشتباه کردن را شامل می شود: سقوط مالی ، ضرر ، تحقیر یا گرفتاری در وضعیت بد. از آنجا که نتایج منفی بالقوه اغراق آمیز است ، این بیماران غالباً با نگرانی ، هوشیاری ، شکایت یا بی احتیاط مزمن مشخص می شوند.


16. مهار هیجانی (EI)

مهار بیش از حد از عمل ، احساس یا ارتباط خود به خودی - معمولاً برای جلوگیری از عدم پذیرش دیگران ، احساس شرم یا از دست دادن کنترل تکانه های شخص است. شایع ترین مناطق مهار عبارتند از: (الف) مهار خشم و پرخاشگری. (ب) مهار انگیزه های مثبت (مانند شادی ، محبت ، هیجان جنسی ، بازی). ج) دشواری در بیان آسیب پذیری و یا برقراری ارتباط آزادانه در مورد احساسات ، نیازها و غیره. (د) تأکید بیش از حد بر خردگرایی در حالی که بی اعتنا به احساسات است.


17. غافلگیر کردن استانداردها / HYPERCRITicalNESS (ایالات متحده)

این باور اساسی که باید در جهت رعایت استانداردهای بسیار بالا و درونی درونی از رفتار و عملکرد ، معمولاً برای جلوگیری از انتقاد ، تلاش کرد. به طور معمول منجر به احساس فشار یا کاهش سرعت می شود. و در انتقاد بیش از حد نسبت به خود و دیگران. معلولیت های

ناشایست که معمولاً به عنوان موارد زیر ارائه می شود عبارتند از: (الف) کمال گرایی ، توجه به جزئیات به جزئیات ، یا کمترین ارزیابی از عملکرد نسبی شخص خوب. به هنجار؛ (ب) قوانین سفت و سخت و شانه ها؛ در بسیاری از زمینه های زندگی ، از جمله احکام اخلاقی ، اخلاقی ، فرهنگی و مذهبی غیرواقعانه. یا (ج) مشغله با زمان و کارآیی ، به منظور دستیابی به کارهای بیشتر.


18

این عقیده که مردم باید به دلیل اشتباه مرتکب شوند به شدت مجازات می شوند. تمایل به عصبانی شدن ، عدم تحمل ، مجازات و بی تاب بودن با آن دسته از افراد (از جمله خود) که انتظارات یا معیارهای فرد را برآورده نمی کنند ، را شامل می شود. معمولاً شامل دشواری در بخشش اشتباهات در خود یا دیگران است ، به دلیل عدم تمایل به در نظر گرفتن شرایط تسکین دهنده ، اجازه ناقص بودن انسان ، یا همدردی با احساسات.

منبع

/ 0 نظر / 9 بازدید